Charlotta

Bloggen om mitt liv.

måndag, september 12, 2005

Helgen

Fredag: Ledig. Åkte in till stan på morgonen för att hämta linser, göra synundersökning samt synundersökningen för körkortspapprerna. Postade även dom senare under dagen. Min optiker är jättetrevlig, världen snällaste och jätteduktig. Min optiker ligger på Hornsgatan dvs söder. Promenerade runt lite, jättemysiga gator och kvarter. Men jag kände mig lite bortkommen bland alla märkeskläder dock. Jag gillar stan, jag skulle vilja bo i stan egentligen. Men helst på Kungsholmen. Åkte hem och tvättade efter min utflykt. På kvällen gick vi på bio, Batman. Helt okej film. Blev lite tajt om tid när vi skulle köpa biljetter och äta på en kvart. Men det blir så när Mats får planera. Men vi hann iaf.

Lördag: Ledig. Var inte hemma på hela dagen nästan. Gick på morgonen hem till min söta mamma och mina bråkiga syskon. Gick på promenad och lekte med dom ett tag. Sen körde jag bil med Mats. Krypkörning och backning. Och lite mera växling. Det är svårt, men jag antar att jag bara behöver mera tid. Men frågan är om jag ska lära mig dom här sakerna ordentligt innan jag börjar på bilskolan eller om jag ska börja på bilskolan så fort som möjligt?! Det måste jag undersöka snarast. Det är faktiskt jättekul att köra bil. Fast det var tråkigt att kolla på motorn.

Söndag: Jobbade 830-1830. Segt med samtidigt jättejobbigt att jobba på en söndag. Först finns det ingenting att göra men sen vid två blir det jättestressigt när man måste göra allt samtidigt. Himla bra att det är 100% ob på söndagar iaf. Men nästa helg är jag ledig både lördag och söndag! Efter jobbet skulle vi egentligen gå på bio igen men det ställdes in så vi satt nere hos Leif och kollade på film istället. The Aviator. Den var konstig men bra. Jag satt kvar o kollade på tv när Chris gick hem. Repris av Insider som handlade om nazister. Människor är verkligen helt sinnessjuka. En del har ju så himla fel, man undrar ju hur människor funkar när man ser sånt. Hur kan man på allvar tro att den "vita rasen" är smartare än alla andra raser?! Jag förstår verkligen inte. Men det handlar väl om rädsla eller nåt sånt. O sen att man pratar om raser är också jättelöjligt - alla är ju människor lixom.

Idag måndag ska jag bara jobba, sen samma resten av veckan. *sucka* men det är ju ganska kul när man väl kommer till jobbet. Men iaf.

Hejsålänge.