Charlotta

Bloggen om mitt liv.

torsdag, september 01, 2005

TV

Jag älskar att se på tv. Det är sant, jag är beroende av mina program. Igår var det OC, Sjunde himlen och Gilmore Girls. Sjunde himlen och GG går på dagen (när jag oftast jobbar) så dom spelar jag in och kollar på när jag har tid. Så det fick bli efter OC.

Himla mycket ståhej runt OC. Men det är helt okej. Gillar Alex och Melissas förhållande, tufft med lite "gaykärlek"i en sådan miljö. Seth är jätterolig (den roligaste), fattar inte varför han är så himla kär i Summer bara. Men det är kul att både han och Summer har varsin häst som "snuttefilt". Mamman och pappan är bara bläbläblä-tråkigt. Jag gillar dock Kirsten. Den är värsta i hela serien är Ryan, herregud. Han är tråkig som en sten, och jobbig.

Sjunde himlen är en sån där moralkaka-serie. Hela tiden, alla avsnitt, alla delar av alla avsnitt har en moraldel. Men den är rolig iaf. Ruthie är helt klart roligast, men Simon är också en favorit. Systrarna är roliga med deras kill- och klädproblem. Värst är han med långa håret; Matt. Tråkig och alldeles för präktig, inte ens söt.

O sen har vi den bästa serien av alla: Gilmore Girls. Dom pratar så himla snabbt och relaterar till mängder av filmer, böcker, kändisar osv. Jättekul. Sen att Rory är så mesig ibland får man ta. Längtar tills den 13 september då den börjar igen.

Jag förstår inte hur jag ska hinna träna samt köra bil när jag har så mycket att se på. Snart börjar ju GG och Apprentice i USA och snart börjar alla program på dom svenska kanalerna som jag ska se. Min tid räcker inte till. Inte till alls. Jag måste börja skära i programmen, men jag har ju redan gjort det. Buffy är borta för länge sen tex. Jag blir tokig. Jag vill ha TiVo. Det är min dröm.