Charlotta

Bloggen om mitt liv.

torsdag, augusti 18, 2005

Konstig blomma

Idag har jag jobbat som vanligt. Tredje dagen jag börjat kl 7, skönt att äntligen få sova lite imorn bitti. Det är ganska kul på jobbet nuförtiden. Jag jobbar på en affär; sitter i kassan, plockar upp varor och eftersom jag nuförtiden är ställföreträdande butikschef så beställer jag också. Jag har även ansvar för butiken när inte butikschefen är där. Ganska tuff titel iaf. Och nära till jobbet har jag också, det tar fem minuter att gå!

Jag har bestämt mig för att börja med körkortet snart. Bla Claes inlägg om hans körskola och Mats prat om att hjälpa mig med grunderna har fått mig att förstå att det nog inte är så tokigt att ha körkort. Mamma har ju tjajat på mig i flera år om att jag måste börja övningsköra. Men viljan har inte riktigt funnits där och sen att jag inte har haft någon att övningsköra med har nog också spelat in. Men det finns ju körskolor, synd att det ska vara så dyrt bara. Har funderat på att ta en intensiuvkurs, men man måste ju kunna grunderna först. Med tanke på att jag typ aldrig har kört bil så kommer det nog ta ett tag, men det får göra det. Måste bara välja en körskola först, det finns ju typ en miljon i sthlms-området. Men det är väl bara att ta någon som verkar bra. Jag återkommer i ämnet när jag har bestämt mer.
















Kolla vilken tuff blomma jag köpte på min affär idag. Den ska min mamma få.

1 Comments:

  • At 11:24 fm, Anonymous Anonym said…

    Tänkte bara säga att du lär dig grunderna på intensiven väldigt fort också, men kan du övningsköra med någon mer är det ju grymt bra!

     

Skicka en kommentar

<< Home