Charlotta

Bloggen om mitt liv.

måndag, mars 13, 2006

Mitt blod

Jag skulle ju lämna blod förra veckan. Men nej det gick inte. Först kunde hon inte hitta någon ådra o sen när hon efter massa stickande gjorde det så kom det inte tillräckligt fort. Dina vener är för tunna och fina, sa hon. Sen sa hon, som förövrigt var jättesnäll och jätteompysslande, att jag inte kan vara blodgivare på ett tag. Jag kunde komma tillbaka om några år och se om venerna har blivit större och bättre.

Sen hade jag järnbrist också. Kanske kan förklara varför jag har varit så himla trött och hängig. Man skulle tydligen ha 115 för att få lämna blod, mitt låg på 117. Så det blir till att äta upp alla järntabletter jag fick av blodbussen...

Jag tycker helt enkelt att det känns himla tråkigt. Men det finns inget jag kan göra åt saken..

Det lutar åt att jag ska läsa. Men jag velar fortfarande. Jag vet inte om det är bra att läsa ett "blandämne". Man kanske ska satsa på bara Biologi istället.. ja, jag får fundera vidare.

Imorn blir det jobb igen, dom lediga helgerna går alldeles för fort. Nu två jobbhelger på rad. Jippie verkligen.